Alla inlägg under januari 2015

Av Elin - 1 januari 2015 14:08

Så var vi här i husvagnen då, vi kom framunder vid 17 i tisdags :) så skönt att känna lite ledigt för här kan man mest bara ta det lugnt och mysa på. Tyvärr så är vädret inte det bästa, 5-6 plusgrader och regnade dessutom i natt och idag Nyårsdagen så det är glashalt ute! Vi hade sett fram emot vintrigt fjäll och prova nya skidorna och pulkan. Men men bara gilla läget :) Har nyss legat och vilat med Vera och Agnes, de får sova nån halvtimma till. Skönt att kunna vila annars har man alltid något att göra när de sover hemma. Men nu är de så stora att de leker medan jag kan pyssla med tvätt och annat. Igår var det nyårsafton, vi hade dukat fint och åt toast Skagen till förrätt, min sambos systers goda fläskfilegratäng med potatis till varmrätt och jag gjorde en cheesecake till efterrätt på fm som blev jättegod :) Laktosfri dessutom, så bra det kommit en laktosfri creme cheese! Ibland får man ju ta tabletter innan men skönt slippa det också. Jag blev känslig för mjölk ett litet tag före jag blev gravid och blivit sämre och måste sköta det, förut kunde jag fuska ibland men går inte nu. Blir hård i magen :/
Nu blev det ett sidospår, återgår till nyårsafton :) det var väldigt trevligt och vi firade med sambons syster med familj. De har en femårig dotter som leker och busar med V och A så de har jättekul ihop. :) vid 20.30 var våra små ? jättetrötta så de fick gå och sova. Men de höll ut ganska bra ändå. :) vi var trötta där efter skålen ute och raketer så jag och min sambi la oss då. Tog det ganska lugnt igår så är bara lite trött efter sen kväll. Hade ju tänkt att Vera och Agnes skulle ha fina svarta klänningar och en silvergrå bolero till men det ville inte Agnes. Var samma sak på julafton, ville inte ha boleron till klänningen.Hon fick ha strumpbyxor och en fin vit tröja med silverhjärta. Kjolen med guldprickar gick inte an heller. Kommer alltid se till att det finns kläder att välja på och att de får vara med och välja. Vissa tillfällen går det kanske inte, man vill ju att de ska ha lika vid jul tex. Men mest klär jag dem olika men matchande. De får välja så ofta det går . På förskolan har de för tillfället färgkoder.
Idag har vi varit ute och lekt ett tag, synd på lite snö men kan ju vara ute lite iaf, pulkan går ju dra på isen och i backen. Ikväll blir det ännu en god middag och trevligt surr.

Ha en underbart 2015 alla! Kramar ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards