Alla inlägg under november 2013

Av Elin - 30 november 2013 14:32

Äntligen känner jag att jag har tid att sitta och skriva lite, varit mycket annat på sistone. Storstädning, fixa i ordning lekrum, flytta grejerna som var i det rummet till annat rum, och så kalasförberdelser:) förra helgen fyllde ju våra små hjärtan Vera och Agnes 1 år!

Tänk att det har gått så fort, att jag för ett år sen födde tvillingar och vid detta tillfälle låg vi kvar på 45an, och levde i den bubblan. För det man kände sig bortkopplad från verkligheten,  allt fokus på att ge tjejerna mat, sova, äta och så rullade det på. Man hann inte tänka så mycket och landa i familjekänslan. Jag hade stark hemlängtan och höll på gå in i väggen av sömnbristen, våra tjejer ville nämlingen vara vakna på natten.  Första gången jag fick sova ordentligt,  vaknade jag upp i panik och ångest. En tuff tid men också en stor lycka förstås och träffade underbara människor som jag har kvar kontakten med  :). Det var två andra föräldrapar med tvillingar där,  vilket gjorde vistelsen lättare  för hur det än är så är det stor skillnad att få två än ett barn. Våra små liv mådde bra, vilket var jätteskönt, de behövde bara lite värme i början och de satte in sond några dagar. Den slet de gärna ut :) skönt när den togs bort och vi fick ge dem ersättningen enbart genom munnen.  Dagarna gick och såg likadana ut..vi hade först inte fått någon ansvarig, vi var inte så prioriterade med två friska barn. Men tillslut fick vi en bra kvinnlig sköterska som tyckte vi var redo för permis och sen hemgång om allt gick bra. Det gjorde det, åh vad skönt att komma hem!  Vera och Agnes mådde bra det märktes också :) äntligen fick vi bli en familj. ♥ men det var förstås fullt upp med två småttingar ändå..nu har de vuxit och blivit ett år och sist vi vägde var de båda ca 9 kg tunga och var 73 resp 75 cm långa.  Båda har börjat att gå och så öppnas en ny värld för dem :) 

I helgen har vi en lugn och skön helg vilket var ett tag sen, jag ska dra förbi ikea och handla lite grejer och fortsätta pynta för julen. Vad mysigt det är advent imorgon :)  trevlig helggoch första advent alla! Kram ♥

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards