Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 29 september 2014 12:23

I helgen fick vi vara på tjejernas kusins dop. så mysigt och fint det var och i samma kyrka och samma präst V och A hade :) Fika efteråt och lite lek med kusin och tremeningar. Tänk att de blev 1.10 år i fredags! Dags fundera på presenter och dukning till 2 års kalaset. Allt tar ju tid så bäst att börja :)

De har ett tag varit mycket i luven på varann, och varit oroliga på natten efter förskolestart. men nu har det lugnat sig på natten. Vi har ju numera växasängar till dem och då kan de komma upp när de vaknar, men de gör inte alltid det. De fick dem present i förtid av farmor och farfar. De trivs jättebra i dem :) vi valde växa just för att spara plats i sovrummet till lek.
De är också mer sams nu och har kommit varann närmare och närmare. är också mer lika varann. att de är enäggs behövs nog inget test till :). Vi har färgkoder på kläderna på förskolan än så länge. Dock så tycker jag med tiden att de ska kunna känna igen vem som är vem. Eftersom vi köper/ärver mestadels begagnade kläder är det jobbigt och opraktiskt att leta " rätt" färger..ute kläder däremot kan vara bra med färgkod då det är pedagoger och barn från andra avd ute. Och vid sammanslagningar.
De kan ju snart rätta de som blandar ihop dem :)

Har just lagt lite sjuka tjejer att sova i vagnen. Agnes har lite feber så båda får vara hemma. Hoppas nu de blir febriga samtidigt så de inte byter av varann. Vera har ingen feber än så länge. Men verkar vara en lätt förkylning "peppar peppar".
Jag och sambon friska dock , så nu när man vabbar kan man passa på att pyssla medan de sover. och skriva på bloggen :)

Ha en bra dag! Kram ?

Av Elin - 25 september 2014 04:52

Brr nu är det kallt ute, minusgrader på morgonen till och med. Jag tycker hösten kan vara så fin med gula löv sol och lite frost på morgonen. Men den kan också vara riktigt ruggig och blåsig. I helgen hade vi besök av min mamma, jättemysigt och trevligt ha henne här :) Fredagen fick Vera och Agnes vara med henne när jag jobbade på eftermiddagen. Lördagen var vi på loppis och på stan och åt lunch. Söndag åkte hon hemåt. Då kom det spontana besök av min sambos syster med familj och senare hans föräldrar. så en myshelg har det varit :)
I veckan har jag jobbat lite extra, i måndags en heltidsdag. Det gick jättebra, idag blir det också lite längre då en kollega vabbar. Skönt få jobba mer, och lite mer i kassan också. Har gått bara fint för Vera och Agnes , trots att de är förkylda och jag väntar vilken dag som helst att de måste vara hemma.
Ser fram emot dopet av deras kusin på lördag och hoppas vi är friska då :)
Börjar 7.45 idag och snart dags stiga upp, men tror jag somnar om ett tag till :)

kram kram ?

Av Elin - 12 september 2014 12:57

Igår och idag var det stängt på förskolan tjejerna går så de fick vara hemma. Igår delade jag och sambon på dagen så jag bytte av honom och myste med Vera å Agnes på eftermiddagen. De sov jättelänge ute i vagnen, 2,5 timme! sen blev det mellis och vi gick ut i det underbara vädret. 23 grader ute! 11 september, inte illa. Tog några foton ute när de smaskade på bären i buskarna. De springer dit direkt. :) En härlig prommis blev det också.

De sover oroligt på nätterna nu, är uppe och går lite och Vera har drömmar som skrämmer henne. ? Jobbigt både för dem och för mig. Jag och sambon hjälps åt på natten men oftast jag som går upp då jag mest börjar senare på dagen. Hoppas det blir bättre. Man blir sliten av att inte få sova ordentligt.

Idag har vi myst på med lite morgontv, sen lek och utelek. vi tog en prommis och de fick gå en bit själva, träffade fina grannar och de hoppade i vattenpölar :)
I eftermiddag så blir det packa inför resan till fjällen med husvagnen imorgon :)

Och så är det dags för val också. Ska rösta idag då vi är borta på söndag.

Ha det gott! Kram kram

Av Elin - 6 september 2014 12:26

Ett tag sen jag skrev sist, dags att ta upp bloggen igen :) Läst lite av det jag skrivit tidigare, roligt för man glömmer fort och då är det jättebra det finns kvar en dagbok, filmer osv.

Vera och Agnes har hunnit bli 1,9 år nu, är 84,5 resp 86 cm långa och väger strax under 12 kg båda. Stortjejerna :)

De har börjat förskola, började 11e aug. Det har gått jättebra, de leker och har roligt där, fina "fröknar" är det också. Vera har blivit lite ledsen när jag gått den här veckan, men det har gått över dtrekt jag gått. Jobbigt när de blir ledsna, men gått bra att lämna även för mig, trodde jag skulle tycka det var jättejobbigt. Kändes som de var redo för föris också, de har utbyte av de andra barnen och det de gör där. Riktiga utetjejer också och där får de vara ute mycket.


Jag har ju börjat jobba, fick halvtid på en förskola inne i stan. Trivs jättebra, trevliga kollegor och fina barn :) Hoppra mellan storbarnsavd och småbarnsavd. Funkar ett tag nu ,men vill ju längre fram ha en fast plats. Kommer även gå upp till 75 % men får se när det blir, beror på var det finns möjlighet, vill ju helst vara kvar på samma fsk.

Skönt att få komma ut och jobba, träffa andra människor och få tjäna pengar igen. Men klart jag saknar de små <3 på dagarna, det är så underbart att få hämta dem efter jobbet :)


Nu är det bara träningen som ska igång igen efter sommaren, har varit massa annat nu , men ska köra igång igen det är härligt få röra på sig och min rygg mår säkert mycket bättre.


Vera och Agnes har varit sjuka nu efter förskolestarten, de var hemma tors fre förra veckan och må denna vecka. Ett virus mest troligt, hög feber nästan 40 grader vid flera tillfällen. Ganska kortvarigt ändå, hoppas de får vara friska nu ett tag (peppar peppar). Min sambo är lite förskyld, jag har än så länge inte åkt dit (ta i trä).


Det har varit so mmarvärme nu ett par veckor, skönt med sol och värme, men efter en så varm sommar är det skönt med sval höstluft..:) Så kan gott bli höst nu, soligt och fint och snart blir löven så vackra :)

Vera och Agnes sover i vagnen och jag sitter vid datorn en stund. De har börjat leka mer med varann senaste månaderna, dock är det också en hel del bråk som syskon mellan . men de har de bara med varann, de är så nära och vill ofta ha samma saker osv. Även en del bestämda viljor, vilket kan vara mycket jobbigt för både barnet och jag. Senast när Vera ville ha napp jag sa nej inte nu, vi ska snart sätta oss och äta så blev hon skogtokig och skrek. Tror det var för att de ju haft napp nästan hela dagarna när de var sjuka och hon ville bestämma. Men gav mig inte, hon var arg och ville inte bli ihållen, så lät henne vara. Deras pappa kom hem så bröts det. Jag blev riktigt ledsen, även om jag inte ska "ta åt mig" så gjorde det ont att bli avvisad och lite "avskydd" för tillfället. Det kommer säkert fler tillfällen, en prövning som förälder.


Nu ska jag återgå till lite tvätt. Ha en fin helg! kram kram


Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards