Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 19 mars 2014 12:22

Så var det vinter igen..helt ok för vilken tidig vår det var! Men hade hellre haft kvar vintern längre och njutit av snön och vårsolen, hann inte med så mkt sånt..skoter, bädda ner sig i snön på fällar osv..Vi har alldeles för kort vårvinter här, vips så smälter snön och så blir det grönt gräs. Det här kommer nog inte ligga kvar så länge, men imorse var det -11! Dock betydligt mildare nu mitt på dan   


Har haft en härlig helg, myst på hemma och hälsat på farmor och farfar och firat tjejernas farmor. Vi brukar åka dit så vi äter lunch där och Vera och Agnes får sova ute i vagnen, då har vi en hel dag när vi ändå åker,även om det bara tar ca 30 min dit. Nu tog jag och svärmor en sväng mitt på dan och hämtade lite grejer vi har i ett förråd, bl en spegel som ska sitta i tjejernas lekrum, den har min morfar gjort så extra speciell. Hittade även en anslagstavla jag ska klä i ett tyg och sätta på väggen i deras sovrum. Lite pyssel, får se vad som hinns med i veckan när det är lite packning också..

Skulle vilja komma iväg och träna ikväll, har blivit lite nu ett tag. Behöver få komma iväg minst en gång i veckan, jag mår så bra av att träna både bra för kroppen och själen :)


Om ni undrar varför jag lägger ut så lite bilder så är det för jag inte vill att det kommer ut en massa bilder på mina barn till allmänheten, på min facebook sida kan bara vänner se bilderna och det räcker. Det finns några här och kanske kommer något fler..


På fredag drar vi till fjällen! Så härligt!! Behöver verkligen få umgås med familjen och bara vara några dagar! Även min sambos mor å far, bror å syster ska dit så vi ska mysa på allihop på dagarna. :) Sist vi var till fjällen var påsken förra året, som låg runt denna tid. Då var Vera och Agnes bara 4 månader, så roligt att titta på filmen  vi filmade då..de låg i sina babysitters och jollrade och skrattade, de åt då bara flaska på dagarna. Jag tycker det är så roligt att de denna gång är äldre och kan uppleva det mer :) Tänker ibland på vad tiden går fort, och att man en dag sitter och väntar på att de ska komma hem efter deras första "sleepover", fest eller varit hemma hos någon kompis och tänker på när de var små..:) Kanske man får sova ut lite mer, men då kanske det kommer annat att oroa sig för..En släkting till min sambo skrev på min fbsida, små barn- små bekymmer, stora barn- stora bekymmer...så sant ...så tiden kan faktiskt stå lite mer still..:)

Nu växer de så det knakar och det händer massor hela tiden! 


Ha det gott så hörs vi efter helgen!

kram kram






Av Elin - 7 mars 2014 12:24

Skönt med fredag igen! Känns som veckan gått fort, ändå har vi inte direkt gjort något.. mer än lekt lite ute, gått promenader med vagn, besök av fina "faster" Sandra, vägt och mätt, lekt inne och idag städat..kanske är endel iaf :) Men ingen kyrkis denna vecka, trodde jag skulle kännas trist , men det har gått bra ändå. 

Vera och Agnes är nu lika långa 79 cm! Och väger strax under el strax över 10 kg. 

Håller på fixa i ordning en vårgraderob med både ytterkläder och innekläder. Jackor hittade jag för halva reapriset på Stadium, skulle gått på 399 , nu 100 kr/st! Då måste man ju slå till, vi ska ju ha dubbelt av allt också..försöker hitta begagnat så gott det går, mycket kläder är i bra skick i andra hand. Köpte också en vinterjacka och byxa till en av dem till nästa vinter..svårt veta storlek men man får chansa lite..då har man varit ute lite i god tid iaf, verkar som man måste göra det  och lättast å billigast få tag på när det inte är säsong.Har trollat med knäna nu ett tag, hittade vinterskor precis när de behövdes och nu överdragsbyxor precis när de behövs :) Stövlar har jag bara fått tag på ett par, dock utan foder har jag hittat till båda :) Haha tur Facebook finns! 


Nu är det mycket som händer, båda tjejerna har utveckling på gång..det är ganska hårda tag med varann och de testar mig. Dock tror jag inte man har sett hälften..Vera tog imorse av sig pyjamasen nästan helt själv..båda har börjat stoppa i armen i tröjan el bodyn. Agnes "gårkryper" uppför trappan ute själv. Roligt med framsteg och det ska det alltid finnas tid till att klara saker själv.  Men skönt nu är det ju vår och lättare klädsel ute !   

Ser inte ljust ut för skotern i helgen..men vi får grilla och mysa i förhoppningsvis sol iaf :) 

Kram kram! :)

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards