Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 9 november 2014 10:41

Efter en vecka med vab tre dagar kom helgen och jag fick åka i väg med tåg till goda vänner i Umeå. Härligt att få åka själv utan barn och karl denna gång :) är nog nyttigt för oss alla att vara ifrån varann någon gång ibland, min sambo kommer närmare V och A och jag får komma ifrån de "måsten" som finns hemma. Är annars hemmakär och umgås gärna med familjen men kan vara skönt bara vara sig själv ibland. :) Igår fick jag äta lunch med min fina vän Carola och sen tårta med fina vännerna Erika och Viktoria båda fyller eller har fyllt år. Sen var det dags för god middag på restaurang. Jättegod mat och trevlig personal, men något små portioner det tyckte vi alla. Sen hade de slut en efterrätt några förbeställt, blev sen med efterrätt några förbeställt , vilket var konstigt när de var tydliga med att vi just skulle förbeställa. Men men trevligt surr med vänner och bekanta som jag inte träffat på länge :) Vidare ett glas vin på en annan restaurang/bar och fika på café sen var jag ganska så trött :) nu sitter jag på tåget hem igen och hem för att fira min sambo och svärfar på Fars dag.
Min pappa dog när jag var 17 år. Det är 20 år sen nästa år :( Den smärtan och sorgen försvinner aldrig om än mattats något. Minns det som igår när mamma ringde skolan ( gick då hotell och restaurang på gymnasiet) och mamma sa att något hänt men inte vad. Hon hämtade upp mig och berättade i bilen att pappa ramlat av en stege (sotare) och skadats allvarligt. Vi åkte taxi till Umeå där han låg på intensiven. Att se honom ligga där med slangar alldeles blåslagen var em stor chock och blev liten igen och ställde frågor och grät om vartannat. Vi fick prata med läkaren som konstaterade att det inget gick att göra , han låg i koma och skulle inte vakna upp igen. Vi skulle ta beslut om att dra ut respiratorn som andades åt honom. Fick prata med kurator under de dagar vi var där och sista dagen tog vi farväl av pappa. En mycket jobbig tid mitt i tonåren där vänner och familj var ett stort stöd. Som sagt så finns sorgen och smärtan kvar än och kommer alltid finnas med. Tänker mycket på min kära pappa och speciellt idag <3 kram på er alla!

Av Elin - 1 november 2014 13:59

Så var vi här igen, i husvagnen i Höglekardalen. Kom fram igår vid 16 och då var det kallt ute. Idag regnar det och blåser men vi var ute en kort stund så Vera och Agnes fick röra på sig. Även vi vuxna behövde få lite luft :) har känt mig lite trött idag efter att de små ? haft en orolig natt. Vera vaknade runt 4 och var rädd för regnet som smattrade på taket. Hon sov mellan jag och sambon resten av morgonen. Halv 6 vaknade Agnes så var det full fart sen :) Saltkråkan, sen frukost ,lite målande och ritande sen var vi ute en stund sen lunch och nu ska de tas upp efter sovstunden. De får sova i vagn i förstugan, mysigt :) blir nog ute och leka lite mer i efter middag. Blir fort mörkt nu så man får passa på vara ute mitt på dagen. :) underbart att få vara här, behöver varva ner efter en tung arbets vecka med flera kollegor borta. Dock är det roligt att få utveckla miljön på fsk som pågår för fullt :) nu ska Vera och Agnes upp :) kram kram!

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards