Alla inlägg under januari 2014

Av Elin - 30 januari 2014 13:33

Idag sov Vera och Agnes riktigt länge, Vera vaknade runt halv sju och la henne bredvid mig. Hon var vaken och vi myste en stund, sen somnade hon om. Agnes sov till 8! Härligt, men jag var vaken, har svårt somna om efter sambon åkt på jobbet om  jag inte är väldigt trött.  Vi gick ut en stund före lunch, åkte en sväng med pulkorna och gick lite runt gården, oj vad Agnes fick fart! Ville inte gå in sen, gick bak huset istället :) Nu är det full fart :) 

Igår hade vi en jättemysig dag då vännen Jenny kom och hälsade på med sina pojkar, så roligt att surra en stund och när man har mycket gemensamt då man har tvillingar är det extra kul :) Barnen lekte och hade kul. 

På kvällen var jag och provade träna på simhallen, men nej den lokalen gillade jag inte. Mörk källarlokal kändes det som och maskinerna var på minst 20 kg! Nej det blir att köra på den första jag testade, så skönt att träna, känns redan bättre i ryggen också! :)


Kram på er!  


Av Elin - 27 januari 2014 13:09

Igår tog jag tag i saken..målet att komma igång att träna under 2013. Blev en tur på träningsstället alldeles i närheten, körde ganska lugnt för att känna på..känns bra idag, har faktiskt mindre ont i ryggen :) Kommer att varva gym med Yoga, som är jättehärlig träning, skönt att sträcka på kroppen, få ett inre lugn osv.   


Hela familjen har haft en underbar vecka hemma hos min mamma, firat hennes 60års dag och Vera & Agnes har fått julklappar i efterskott, min sambo och min bror har firats också. Vi gick ut och åt på onsdagen då mamma fyllde år. Jättegod buffé och V och A älskade maten, vad de åt! :) Det var kallt där uppe, låg runt 20 grader nästan alla dagar, utom en dag då det var -8, då kunde vi vara ute med tjejerna, de gick runt lägenheten i full fart, äntligen vågar de gå lite mer i snön :) Fast nu lär det bli fullt upp att de inte springer iväg istället :)


1 år och 2 månader blev de igår! Vad tiden går! De växer så det knakar och de förstår så mycket nu och når upp till allt! Haha man får ställa allt längst in.. och häromdagen visade de var deras näsa var när jag frågade :). Lampan är ju en klassiker , men nu pratar vi mer om näsa, mun, ögon osv Vad vi ska göra idag, sen osv. De tycker om att sjunga, läsa böcker, både titta själv och att jag läser. Bygga med duplo eller de mjuka klossarna är kul, sitta och köra "Buggyn" med prinsessmusik, bollar och alla grejer i lekrummet som dockor, nappflaskor och glas/fat. "Lagar" gärna mat med slevar. 

Så härligt att se hur deras personlighet kommer fram, de är ganska olika. Agnes är mer lik pappa, både i sättet att äta så snabbt, busar och retas gärna med syster. Vera är mer lik mig, lugn, äter sakta och lite mer emotionell. De är båda förtjusta i att skrika, både när de är glada och när de är less och t ex vill komma ner från stolen efter maten...en hög röst som skär i öronen..Men hoppas det går över snart..:)


Vet att jag ofta skrivit att nu ska jag skriva oftare..men tror jag har det lugnare nu, haft en tung period med mycket stress, legat efter med saker och mått dåligt, men nu känns det bättre och har mer tid att skriva, passar ju jättebra när Vera och Agnes sover. Numera sover de ju mitt på dagen bara, så har en 2,5-3 timmar att pyssla med både nytta och nöje.   


Idag var vi och hälsade på en av förskolorna som ligger i närheten. Bara ute på gården.Pedagogerna var trevliga och alla barn var ute och lekte, en fin gård. Känns mysig men samtidigt stor och öppen, lätt att se alla barn. Ska hälsa på med sambon längre fram, ska bli spännande att titta där inne :)


Ha det gott! Kram kram   

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards