Alla inlägg under oktober 2013

Av Elin - 10 oktober 2013 13:59

Oj vad det händer mycket nu för mina ♡♡ ..De gör små framsteg varje dag,  ibland släpper de mamma el pappa för att i 5-10 sekunder stå själv, sen ner på rumpan, eller står de och gungar med en fot i golvet och ett knät i golvet. Också övning för balansen. De går längs möbler, kör gärna gåvagnarna, eller drar runt gåstol arna, sitta i dem har de inte viljat på sistone. .:) Sen har de också fått starkare vilja nu, klä på sig är inte lika kul som att leka det vill jag inte t ex :) Jag måste säga till mer bestämt nu och det känns jobbigare än jag trodde, van med barn på förskola är något helt annat. Idag fick jag vara bestämd med båda, men kramade om dem lite extra efteråt.  Ändå är det här säkert en droppe i havet av som  komma skall..har ju tänkt att vara konsekvent,  bestämd men vara lugn och inte brusa upp nör de gör tvärtemot som man säger. Men hur det kommer att gå vet  jag ej, att vara förälder är inte lätt, men det är också det mest fantastiska man kan vara med om! :) ♥ de sover lite oroligt nu, fått vara upp  stoppa in appen flera ggr några nätter nu..Agnes har tänder som gör ont också. 

Märks även att de växer, känns tyngre och de äter mycket mat! De äter mest själva nu, men får vara med och hjälpa lite,  kladdigt blir det :) äter mest med händerna,  antar att det dröjer lite innan de äter mer med sked. 

I veckan har vi varit på babysång, och imorgon fredag blir det träff hos tandläkaren, lördag myser vi på  bara och söndagska vi på farfars kalas :) 


Nu har de vaknat så ska ge dem mellis och sen är det bus å lek :) kram på er! :)

Av Elin - 1 oktober 2013 09:14

Helgen var härlig, var på klädbytardag på  Hagaskolan..överlag dålig kvalutet på kläderna, varför sälja sånt med fläckae och noppor?  Hittade ett par mössor, kläder både 80 och 86, några böcker bl a en Max som pek bok, kul då kan de bläddra på :)  ett födelsedagståg för 10 kr!  Lite grädde på och så fick jag limma loket, men prima skick :)  söndagen blev det lite shopping och mathandling,  mellis paus med lite gott fika til oss och fruktyoghurt med havre till Vera och Agnes :)  blev en filmkamera köpt, vi har lånat en men nu har vi en egen. Så roligt att ha kvar, för tjejer na att kunna se. Tittade på det vi filmat tidigare och vad de har vuxit!  Man  glömmet fort så små de var :) förlossningen och tiden på 45an känns så länge sen nu, blir tårögd av att titta när jag helt utslagen har mina små ♡ på bröstet..då var jag mycket trött kan jag säga, men ofantligt lycklig :) 

I morse fick Vera och Agnes äta gröt själva med lite hjälp,   gick bara bra, Agnes åt med hela kroppen:) blir kladdigt men vad glada de var    

Vera har börjat vinka, vinkar till lampan och ior och tiger på tapeten , hur gulligt som helst :)  Agnes släpper händerna när hon står nu, nån sekund sen landar hon på rumpan :) nu dags väcka de, ha en bra dag alla! Kram ♥

Presentation


Skriver om hur det är att vänta tvillingar och om sitt liv efter födelsen av två prinsessor den 26 nov 2012 :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards